PERUUTUS

 

Onko tilauksissa peruutusoikeus?

Tilaajalla on kuluttajasuojalain 6. luvun mukaisesti oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa ensimmäisen lehden vastaanottamisesta. Tämä koskee uusia tilauksia.

Tämän jälkeen tilauksen peruutuksen voi ilmoittaa koska vain. Tällöin peruutus astuu voimaan aikaisintaan kuluvan tilausjakson loputtua. Kuluva tilausjakso on se jakso, josta on jo ehditty poimia osoitetiedot painoon. Huomioithan, että laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

 

Miten voin peruuttaa tilaukseni? 

Voit perua tilauksen käyttämällä palaute- ja yhteydenottolomaketta Allerin verkkosivuilla tai kirjautumalla Oma Aller -palveluun netissä.

Voit myös tehdä peruutuksen puhelimitse tai sähköpostitse asiakaspalvelun kautta tai lähettämällä laskun kääntöpuolella olevan palvelukortin postitse.

 

Olen saanut jatkolaskun enkä halua jatkaa tilausta. Mihin mennessä minun tulee tehdä peruutus?

Sinun tulee ilmoittaa meille peruutuksesta ennen kuin saamasi jatkolaskun eräpäivä umpeutuu.

 

Peruuntuuko tilaukseni, jos jätän jatkolaskun maksamatta?

Ei peruunnu. Tämä johtuu siitä, että tilauksemme ovat kestotilauksia ja edellyttävät erillisen peruutuksen.

Laskun maksamatta jättäminen ei siis ole peruutus, ja maksamattomat laskut siirtyvät perintään.