Aller on media-, markkinointi-, data- ja alustayhtiö

Juuremme ovat aikakauslehtikustantamisessa, tulevaisuutemme kiinnostavissa ja vaikuttavissa sisällöissä ja kohtaamisissa kanavasta ja mediasta riippumatta.

Aller perustettiin Suomeen vuonna 1992, ja se kuuluu tanskalaiseen Aller-konserniin. Helsingin Sörnäisissä sijaitsevassa toimistossamme työskentelee vajaa 200 henkilöä.

Aller luo laadukkaita ja kiinnostavia sisältöjä, joiden parissa ihmiset viihtyvät.

Mediabrändimme luovat houkuttavia sisältöjä kuluttajille ja markkinointipalvelumme merkityksellisiä sisältöjä asiakasbrändiemme tavoittelemille henkilöille. Alustapalveluissamme ihmiset viihtyvät muita kohdatessaan.

Autamme yritysasiakkaitamme tavoittamaan juuri heille oikeat ihmiset ja kohderyhmät huolellisesti suunnatulla viestillä. Tavoitamme halutut ihmiset asiakkuusmarkkinoinnin kohderyhmien ja oikein kohdennetun markkinoinnin avulla, sekä printti- ja digimedian että alustapalvelujen mediapaikoilla.

Kuluttajat kohtaavat samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä alustapalveluissamme.

Tarjoamamme tieto valloittaa ihmiset. Myyntiä ja markkinointia tukevien palvelujemme avulla yritysasiakkaamme valloittavat markkinansa, samoin kuin viestiensä vastaanottajien sydämet, onpa vastaanottajana kuluttaja tai ammattilainen. Sydämien valloituksessa autamme myös treffipalvelulla.

Olemme asiakaskeskeinen, uutta oppiva monialayhtiö. Tuotamme ja kehitämme menestyviä Seiska ja Katso -medioita, Suomi24 ja Treffit24 -alustapalveluita sekä tarjoamme yrityksille mediariippumattomia markkinointipalveluja Aller Ideas, Dingle ja Data Refinery -yksiköissä. Välitämme Suomeen monipuolista kuvamateriaalia niin maailmalta kuin kotimaasta All Over Press -kuvapalvelumme kautta. Digipalveluitamme rakentaa ja kehittää IT-osastomme Aller IT.

 

Kuva Allerin Sörnäisten toimiston yhteistiloista
Allerin toimistotilat Helsingin Sörnäisissä on suunnitellut dSign Vertti Kivi & Co. Kuva: Hannakaisa Pekkala /dSign

People first

Haluamme, että työntekijämme viihtyvät työssään, voivat hyvin ja saavat mahdollisuuden kehittyä tehtävissään.

Oppiva organisaatio

Panostamme henkilöstön kehittymiseen ja kouluttamiseen. Aktiivinen HR-osastomme tarjoaa koulutuksia laidasta laitaan, ja kaikilla on mahdollisuus osallistua esimerkiksi oman Digital Garage -koulutusohjelmamme kursseille.

Meille on tärkeää, että johtaminen ja esimiestyö on laadukasta, ja koulutamme esimiehiä jatkuvasti.

Hyvinvointi

Panostuksemme johtamisen kehittämiseen ja henkilöstön kouluttamiseen lisäksi tarjoamme työntekijöillemme liikunta- ja muita hyvinvointiaktiviteetteja. Niihin kuuluvat urheilu-/kulttuurietu, Training for Warriors -treenit joka viikko, aamulenkki, HSL-kaupunkipyörät ja monia muita etuja.

 

Ryhmäkuva kymmenestä allerilaisesta Training for Warriors-salin kuvausseinän edessä treenin jälkeen
Allerilaisia viikoittaisessa TFW-treenissä.

Ympäristö

Olemme sitoutuneet pienentämään hiilijalanjälkeämme yhtiönä ja työyhteisönä.

Olemme mukana WWF:n Green Office -ohjelmassa, ja uudet toimitilamme sijaitsevat Euroopan ensimmäisessä LEED Platinum -energiatehokkuuden rakennuksessa Helsingin Sörnäisissä.

Tuemme mm. henkilöstön kestävää liikkumista, tehostamme energian käyttöä arjessamme ja otamme ympäristöaspektit huomioon hankinnoissa.

 

Allerin Office Manager Emmi Isoviita pudottaa termoskannun kuvalla varustettua palikkaa oikeaan jäteasiaan Vantaan Energian Roskamestari-kisassa
Tiimi allerilaisia osallistui Vantaan Energian järjestämän Roskamestari 2019 -kisan eli roskien lajittelun SM-kilpailun yrityssarjaan. Kuvassa näkyvä Office Manager Emmi Isoviita jalkauttaa allerilaisille oppeja jätteidenlajittelusta toimiston arjessa.

Allerin data yhteiseen hyvään

Data on meille liiketoimintaa, mutta haluamme, että datamme saa aikaan myös yhteiskunnallista hyvää.

Omistamamme suurin suomalainen sosiaalisen median palvelu Suomi24 on kansainvälisestikin erittäin arvokas datalähde, siksi olemme antaneet sen datan tutkijoiden vapaaseen käyttöön.

Esimerkkinä keskusteludatan hyödyntämisestä tutkimuksessa on mm. ainutlaatuinen Lääketutka-palvelu suomalaisten lääke- ja sairaskokemuksista esimerkiksi terveydenhuollon henkilöstön käyttöön. Palvelu syntyi osana Helsingin yliopiston Citizen Mindscapes -hanketta.

Kumppanuuksiamme: