Allerin ReTALEsta Tokmannin strateginen retail median kumppani

ReTALE auttaa Tokmannia rakentamaan sen retail mediasta avoimen tavaratalomedian. Nyt alkavan hankkeen myötä Tokmannista tulee ensimmäinen valtakunnallinen kaupparyhmä, joka avaa kaupan mediansa kaikille mainostajille.

ReTALE rakentaa Tokmannille räätälöityjä mediaratkaisuja brändin asiakaskohtaamispisteisiin niin kivijalassa kuin digitaalisilla alustoilla sekä painetussa mediassa. ReTALE toteuttaa retail median konseptoinnin lisäksi myös kaupallistamisen eli rakentaa tavaratalomedian mediamyynnin kokonaisuuden. Näin luodaan Tokmannille uutta tulovirtaa medialiiketoiminnan keinoin, kun yhdessä sovitut markkinoijat, myös muut mainostajat kuin tavarantoimittajat, pääsevät hyötymään Tokmannin kanavista mainosalustoina ja saavat näin uusia kohderyhmiä käyttöönsä.

”Tokmanni on ensimmäinen isoista kaupparyhmistä, joka avaa retail mediansa – uniikin monikanavaisen tavaratalomedian – myös muille kuin tavarantoimittajilleen. Tämä on merkittävä signaali jo käynnissä olevasta retail median avautumisesta ja laajentumisesta. Hyötyjinä ovat paitsi mainostajat, myös koko retail median markkina”, toteaa Nordic Retail Media -liiketoiminnasta vastaava johtaja Hannaleena Koskinen Aller Media Nordicista.

“Haluamme rakentaa ReTALEn kanssa Tokmanni-tavaratalomedian, jossa mainostajat pääsevät tarjoamaan hyötyjä asiakkaillemme. Kanaviemme kautta mainostajilla on mahdollisuus tavoittaa relevantit kohderyhmät ja tuoda niille merkityksellistä sisältöä. Näin vahvistamme asiakaskokemusta, joka on kaiken keskiössä. Uusi avoin retail media tuo meille lisätuloa, jota pystymme hyödyntämään liiketoimintamme kehittämiseen”, kommentoi Veli-Pekka Ääri, kaupallinen johtaja.

“Samalla kun autamme Tokmannia kasvattamaan liiketoimintaansa retail median lisätuotoilla, tuomme lisäarvoa kuluttajille palvelemalla heitä paremmin Tokmannin kanavissa. On mahtavaa rakentaa Tokmannin kanssa heidän retail median kaupallista konseptia, jolla vahvistetaan asiakaskokemusta. Vetovoimainen Tokmanni tavoittaa laajat kohdeyleisöt, jotka kiinnostavat monia mainostajabrändejä”, sanoo Aller Media Nordicin Retail Media Strategist Maija Ahonen.

ReTALE on Aller Media Nordicin uusi liiketoiminta-alue, jolla tarjotaan retail mediaa avaimet käteen -palveluna aina konsultoinnista konseptoinnin kautta mediamyyntiin. ReTALEn missiona on rakentaa avointa retail mediaa ja retail media networkia palvelemaan mainostajia entistä tuloksekkaamman markkinoinnin tekemisessä. ReTALE kuuluu pohjoismaiseen mediataloon, Aller Media Nordiciin. www.retale.fi


Tokmanni Group Oyj on yksi Pohjoismaiden johtavista halpakauppakonserneista, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa yli 370:n Tokmanni-, Dollarstore-, Big Dollar-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälän verkostollaan. Suomessa Tokmanni-myymälöitä on hieman yli 200. Tokmannin myymäläverkosto Suomessa tulee kehittymään ja kasvamaan entisestään vuoden 2025 alussa alkaneen SPAR-yhteistyön myötä. Viikoittaisen miljoonayleisön lisäksi 3,7 miljoonaa eri asiakasta on asioinut Tokmannilla viimeisen vuoden aikana.