Mainostamalla Katsossa tavoitat erityisen hyvin:
1) Ostovoimaisia yli 55-vuotiaita
- Yhteensä 85 % Katson lukijoista
2) Tasapuolisesti naisia ja miehiä
- Naisia 54 %, miehiä 46 %
3) Aikakauslehtien suosituksiin luottavia lukijoita
- 67 % mielestä suomalaiset aikakauslehdet tarjoavat luotettavia tuotesuosituksia (Väestö: 63 %)
- 56 % on hakenut lisätietoa aikakauslehdessä mainostetuista tuotteesta esim. netistä (väestö 52 %)
4) Hyvinvoinnista ja kulttuurista kiinnostuneita
- 53 % kiinnostunut hyvinvoinnista ja terveydestä
- 42 % kiinnostunut kulttuurista, 41 % kiinnostunut musiikista, 33 % kiinnostunut kirjallisuudesta
5) Omistusasujia ja mökkeilijöitä
- 84 % asuu omistusasunnossa (väestö 76 %), 58 % asuu omakotitalossa (väestö 47 %)
- 49 %:lla on mökki tai vapaa-ajan asunto käytössä (väestö 40 %)
(Lähde: KMT 2023)