Kansallinen mediatutkimus 2025: Seiska on Suomen suurin aikakausmedia yli miljoonan tavoittavuudellaan

Viihdemedia Seiska ylsi mediatutkimuksessa Suomen tavoittavimmaksi aikakauslehdeksi 1 011 200 lukijan kokonaistavoittavuudellaan. Myös Katso saavuttaa hienosti yleisönsä: sen kokonaistavoittavuus on yli 400 000.

”Seiskan menestyksen salaisuus on uniikki mediabrändi ja kiinnostava viihdeuutisointi, joka on merkityksellistä miljoonayleisölle joka viikko. Suurkiitos julkaisujemme parissa viihtyville lukijoille ja katsojille sekä timanttiselle sisältötiimillemme”, vastaava päätoimittaja Jyrki Huotari kehuu.

Seiska on lisäksi ollut yli 10 vuoden ajan euromääräisesti myydyin aikakauslehti Lehtipisteen irtonumeromyynnissä. Myös viimeisimmän mittausjakson eli kuluvan vuoden tammikuusta kesäkuuhun mitatun irtonumeromyynnin ykkönen oli aikakauslehdistä Seiska.

Digissä ja printissä monipuolisia tv- ja elokuvasisältöjä tarjoileva Katso tavoittaa myös hienosti yleisönsä tuoreen mittauksen mukaan. Katson kokonaisuustavoittavuus oli 409 600.

”Katso vastaa erinomaisesti kuluttajien tarpeisiin juuri nyt kun katsottavaa on enemmän kuin koskaan. Katso vinkkaa sen, mitä kanavien, elokuvateatterien ja suoratoistopalvelujen suosituimmista tarjonnasta pitää tietää. Lämmin kiitos Suomen pitkäikäisimmän tv-lehden lukijoille ja Katson digisisältöjen käyttäjille sekä tietysti asiantuntevalle toimituksellemme, joka osaa tuottaa hyödyllistä ja viihdyttävää sisältöä kaikille jakelualustoillemme”, Jyrki Huotari kiittää.

”Erinomaisen tavoittavuuden mediamme tarjoavat myös mainostajille loistavat mahdollisuudet. Seiskan ja Katson monikanavaiset mediaratkaisut luovat mainostajille erinomaisen ympäristön tulokselliseen ja vaikuttavaan markkinointiin, oli kyseessä sitten tunnettuuden kasvattaminen, asiakasaktivointi tai myynnin edistäminen. Yleisö on ostovoimaista ja positiivisesti mainontaan suhtautuvaa sekä valmis tekemään ostopäätöksiä”, Head of B2B Sales Sirpa Toivoniemi sanoo.

Kansallinen mediatutkimus mittaa suomalaisten sanoma- ja aikakauslehtien lukemista digissä ja printissä.

Kansallinen mediatutkimus 2025

Seiska.fi