Suomi24-keskustelualusta vaihtaa omistajaa

Aller Media Oy keskittyy jatkossa ydinliiketoimintoihinsa mediaan ja markkinointipalveluihin.

Aller myy Suomi24-keskustelualustan ja siihen kuuluvan Treffit24:n digialustoihin erikoistuneelle City Digital Groupille. Alustat henkilöstöineen siirtyvät uudelle omistajalle vuodenvaihteessa.

Aller keskittyy nyt ydinliiketoimintojensa median ja markkinointipalveluiden vahvojen brändien kehittämiseen. Allerin mediabrändejä ovat Seiska, Katso ja All Over Press ja markkinointipalveluihin kuuluvat Aller Ideas, Data Refinery sekä Dingle.

”Allerin fokus on nyt media- ja markkinointibrändiemme liiketoiminnoissa ja niiden kasvattamisessa.  Brändimme palvelevat asiakkaita siellä missä nämä ovat. Datan avulla tiedämme, miten tavoittaa ihmiset parhaiten ja vahvat sisällöt viihdejournalismista ruokasisältöihin saavuttavat heidät monikanavaisesti”, kommentoi Allerin vt. toimitusjohtaja Peter Lund.

Mediapuolen printin tilanne on tällä hetkellä hyvä, ja digipuolella Seiska.fi:n kasvu on ollut merkittävää. Allerin markkinointipalveluiden puolella omien sisältöjen ympärille rakennettu liiketoiminta, kuten sisältömarkkinointi, on hyvässä nousussa. Esim. journalistisen sisältömarkkinointiyksikön Aller Ideasin digituotanto on vahvassa kasvussa ja monikanavaisten sisältöjen avulla on saatu aikaan kasvua ja tunnettuutta monelle yritysasiakkaalle.

”Kun me keskitymme mediaan ja markkinointiin, olemme tietysti iloisia siitä, että Suomi24 saa tulevaisuuden yhtiössä, jonka fokus on vahvasti digialustojen kehittämisessä”, Peter Lund sanoo.