Sonja Peltomäki Katson vastaavaksi päätoimittajaksi

Aller Media Oy:n julkaiseman Katso-lehden vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty 1.11. alkaen Allerin Head of Design and Production Sonja Peltomäki.

Sonja Peltomäki (44) on pitkän linjan allerilainen vastuualueenaan Allerin viikkolehtibrändien design ja tuotantoprosessit sekä toimitusjärjestelmien kehittäminen.

Aiemmin Katson päätoimittajana toiminut Kirsi Lindh-Mansikka irtisanoutui Allerilta aiemmin syksyllä, ja Sonja Peltomäki on toiminut vt. päätoimittajana siitä lähtien.

Ensi vuonna 60 vuotta täyttävällä Katso-lehdellä on 63 000 lukijaa viikossa. Katso-lehti kasvatti lukijamääräänsä 4000 lukijalla* viime vuonna edellisvuoteen verrattuna. Lehden sisältöihin kuuluu muun muassa ohjelma- ja elokuvaesittelyt ja -arvostelut, näyttelijähaastattelut, juonipaljastukset ja ohjelmaopas.

”Tunnen Katson ja sen erittäin ammattitaitoisen toimituksen hyvin. Lähden ilolla luotsaamaan brändiä, joka tarjoaa lukijoille monipuolista ja laadukasta sisältöä. Katso-lehti on lukijoidensa rakastama, ja sen lukijamäärät ovat hyvät. Tämä kertoo siitä, että Katso tuo lukijoilleen jotain, mitä arvostetaan arjessa.

Suomalaisilla on TV- ja elokuvasisältöihin vahva suhde, ja Katso on tässä monelle tärkeä kumppani. Lehti inspiroi ohjelmien valinnassa niin kotimaisten kanavien kuin suoratoistopalveluidenkin osalta”, Sonja Peltomäki kommentoi.

”Katso saa hyvän vetäjän. Tv-tuotantoon kuuluu journalismin lisäksi myös laajalti tuotantoprosesseja ja ohjelmatietodatan käsittelyä. Sonjassa yhdistyvät kaikki nämä osaamiset, ” sanoo Allerin medialiiketoiminnan johtaja Elina Schüller.

”Tänä syksynä Suomen Aller on ottanut vastuun myös Ruotsin Allerin viikko- ja perhelehtien tv-sisältöjen tuottamisesta. Ruotsin tuotannot kuuluvat myös Peltomäen toimenkuvaan. Tv-tuotannot ovat kasvavaa liiketoimintaa meille”, Schüller jatkaa.

Sonja Peltomäki jatkaa päätoimittajuuden ohella All Over Press -kuvapalvelun vetäjänä aiempaan tapaan.

Aller on julkaissut Katso-lehteä vuodesta 2005 lähtien.

Aller Media Oy:n medialiiketoiminta panostaa strategiansa mukaisesti kannattaviin viikkolehtibrändeihinsä, joita ovat Katso ja Seiska.

*KMT 2018

 Kuva: Pasi Murto