Aller markkinointipalvelut ja MarkkinointiKollektiivi perustavat virtuaalisen markkinoijien aamukahviseuran: ”Oppimishalu ei lopu tai pysähdy”

Aller markkinointipalvelut ja markkinointialan ammattilaisten yhteisö MarkkinointiKollektiivi kutsuvat markkinoijat virtuaalisille aamukahveille, joilla voidaan ylläpitää alan kontakteja myös etätyön aikana.

Aamukahviseura - Etä-inspiraatiota lähelle ja kauas

Käytännössä koko markkinoinnin ala on seuraavat kuukaudet etätöissä koronapandemian vuoksi, ja monet markkinointialan tapahtumat on jouduttu perumaan kevään ajalta.

Tarve oppimiseen, oivalluksiin ja inspiraatioon ei kuitenkaan etätöitä tehdessä katoa. Rinnalle tulee myös tarve olla kontaktissa hetkissä, joissa muutoin olisi arjessa luontaisesti yhdessä kollegoidensa ja asiakkaidensa kanssa. Yhteisistä hetkistä syntyy oivalluksia, joita ilman monia hyviä asioita jää toteuttamatta.

Siksi Aller markkinointipalvelut mahdollistaa markkinointialan ammattilaisille MarkkinointiKollektiivin järjestämän aamukahviseuran, joka kokoontuu nauttimaan virtuaaliset aamukahvit yhdessä tiistaisin ja torstaisin klo 8.30–9.00. Aamukahviseura toimii ainakin viikkojen 12–15 ajan.

Allerin markkinointipäällikkö Mirka Lammin mukaan poikkeukselliset ajat vaativat poikkeuksellisia ideoita.

”Vallitsevan tilanteen vuoksi suositut Aller Smart Marketing -tapahtumamme jäävät nyt pitämättä. Haluamme kuitenkin ylläpitää keskustelua markkinoijille keskeisistä aihepiireistä kevään aikana. Hopeareunuksena vakavassa tilanteessa on, että se antoi sysäyksen yhdistää voimamme MarkkinointiKollektiivin kanssa”, Lammi kertoo.

Aamukahveja hostaavat MarkkinointiKollektiivin Marica Thorén ja Sanna-Kaisa Koivisto, ja heillä on jokaisella kerralla vieraanaan markkinointialan asiantuntija, jonka kanssa keskustellaan markkinoinnista ja alan ajankohtaisuuksista rennoissa merkeissä. Samalla myös jaetaan kokemuksia hyvistä etätyökäytännöistä.

”Korona pakottaa monia alamme ihmisiä työskentelemään ainakin jonkin aikaa kotoa käsin, mutta sen ei tarvitse pakottaa meitä olemaan olematta tekemisissä toistemme kanssa. Sama koskee oppimista: ei kenenkään markkinoinnin ammattilaisen oppimishalu lopu tai pysähdy koronan takia”, MarkkinointiKollektiivin perustaja Santtu Kottila korostaa.

”Meille MarkkinointiKollektiivina tämä on oiva ja aavistuksen pakotettukin tapa miettiä, miten tuottaa paljon toivottuja sisältöjämme ja tapahtumia ilman fyysistä läsnäoloa”, Marica Thorén kertoo.

Ensimmäiset aamukahvit järjestetään tiistaina 17.3.2020. Mukana tällöin on Aller markkinointipalveluihin kuuluvan Dinglen toimitusjohtaja Tomi Hilvo, jonka kanssa keskustellaan muun muassa rohkeasti vastuullisesta markkinoinnista.

Ilmoittaudu mukaan kutsulistalle, niin saat tiistaisin ja torstaisin webinaarilinkin aamukahveille!

 

Aller markkinointipalvelut muodostuvat kolmesta yksiköistä, jotka ovat journalistinen sisältömarkkinointiyksikkö Aller Ideas, konsepteihin, sisältöihin ja keskustelevaan markkinointiin erikoistunut Dingle sekä kohderyhmiä ja asiakasymmärryksen ratkaisuja tarjoava Data Refinery.

MarkkinointiKollektiivi on yhteisö, johon kuuluu yli 14 000 markkinointiosaamisen kehittämisestä kiinnostunutta alan ammattilaista eri puolilta Suomea. Verkosto järjestää yhdessä kumppaneidensa kanssa koulutuksia, teematapahtumia ja mentorointiohjelmia sekä tuottaa sisältöjä omaan markkinointiaiheiseen blogiin ja podcastiin.